Marie-Claude Blais, Marcel Gauchet, Dominique Ottavi
O pogojih vzgoje - RAZPRODANO
Naslov izvirnika: Condition de l'education
:
Prevedel: Miha Marek
Uredil: Marjan Šimenc
Krt 162
ISBN: 978-961-260-049-5
Ljubljana 2011, 224 str.



Izhodišče Gauchetove analize problemov vzgoje je, da kriza prihaja iz družbe, iz prodiranja demokratizacije v vse pore družbe in iz s tem povezanega razvoja sodobnega individualizma. Kriza šole je tako povezana z evolucijo sodobnih družb, v katerih posameznik postane merilo vseh stvari. Šola je v sodobnih družbah ključna za formacijo posameznika, vendar za svoje delovanje potrebuje določene pogoje, ti pa v sodobni družbi niso več izpolnjeni. Kriza šole je torej kriza pogojev, ki šolo omogočajo, zato ni nekaj, kar bi lahko z novimi pedagoškimi prijemi rešila šola sama.

Vsi prispevki v tej knjigi so nastali v okviru seminarja, ki je potekal na Visoki šoli za družboslovne znanosti v letih od 2002 do 2006. Marie-Claude Blais je prispevala del o družini in dodatek o poučevanju znanosti, Marcel Gauchet dela o smislu znanja in o avtoriteti, Dominique Ottavi pa del o razmerju med vzgojo in družbo.

Marcel Gauchet, francoski zgodovinar, sociolog in filozof pripada po drugi svetovni vojni rojeni generaciji, ki je na teoretsko prizorišče stopila po letu 1968. Gauchet ni tipični francoski intelektualec: ni obiskoval prestižnih šol, njegova intelektualna pot ne vključuje agregacije ali doktorata, niti študija v Parizu ne. Objavljati začne v sedemdesetih, njegov teoretski razvoj pa sta zaznamovala politični filozof Claude Lefort, njegov profesor na univerzi v Caenu, in zgodovinar François Furet, ki posreduje pri njegovem prihodu l'École des hautes études en sciences socials, kjer je Gauchet danes profesor, obenem pa od njene ustanovitve leta 1980 ureja revijo Le Débat.   

MEDIJSKI ODZIVI:   
- Radio Študent, 13.2.2012: http://www.radiostudent.si/article.php?sid=30776
- Delo, Književni listi, 3.4.2012: http://www.delo.si/kultura/knjizevni-listi/problemov-vzgoje-ni-mogoce-resiti-s-se-eno-reformo.html#